A rossz fogak sok bajt okozhatnak!

fogtömés nyíregyháza

Fogtömés Nyíregyháza
A fogszuvasodás manapság a felnőtt lakosság körében, már-már népbetegségnek számít. éppen ezért is tartjuk fontosnak, hogy elmondjuk hogy az esztétikai problémákon túl, milyen káros hatásai lehetnek egy-egy lyukas fognak!

A rossz fog, tulajdonképpen nem más mint egy góc a szervezetünkben. Ez pedig bármikor képes “belobbanni” és testünk teljesen más részein problémát okozni. Különleges kapcsolat van fogaink és egyes más szerveink között, ebből kifolyólag sokszor nem egyértelmű valójában honnan is ered egy-egy probléma.
Egy lyukas fog önmagában is komoly fájdalmat tud okozni idővel, sőt amennyiben nem kezeltetjük megfelelően, akár el is veszíthetjük örökre. Ezen túl azonban nem árt tudni, hogy számos más panasztól kímélhetjük meg magunkat, amennyiben odafigyelünk fogaink állapotára.

Lássuk miért van ez így. Az úgynevezett gócbetegségek oka a belső gyulladás – például egy elhanyagolt fog esetében – ahol baktériumok és különböző toxinok termelődnek. Ezeket az anyagokat pedig nyirokrendszerünk és vérünk elszállítja testünk különböző pontjaira, ahol fájdalmas tüneteket produkálhat.

Amennyiben a fentieket sikerül elkerülni, akkor sem lélegezhetünk fel. Maradjunk a lyukas fog példájánál.
Az a szomorú hírünk van, fogunk az egyetlen olyan részünk testünkben, mely nem képes meggyógyítani önmagát!
Ebből kifolyólag pedig előbb-utóbb mindenképpen szükségünk lesz fogorvosunk segítségére. Amennyiben mégsem szánjuk rá magunkat az egyszerű esztétikai fogászati kezelésre, akkor egyenes út vezet fogunk elvesztéséhez. Gondolhatnánk hogy ennyivel megúsztuk a dolgot, de újabb rossz hírünk van!
A már hiányzó fogunk – amennyiben nem kerül pótlás a helyére – újabb, további problémákat okozhat. Már egy hiányzó fog is meg tudja változtatni a rágásunkat és hangképzésünket. A hiányzó fog melletti fogak átveszik a hiányzó fog szerepét, ezáltal gyorsabban kopnak, jobban terhelődnek. Ha pedig ez nem lenne elég, idővel el is kezdhetnek bedőlni a hiány irányába, legvégső esetben pedig a fogpótlás sem lesz már lehetséges!

Fogtömés Nyíregyháza

Mindez pedig apró problémából indult ki, mely könnyen és gyorsan kezelhető lett volna. A jövőben jusson eszünkbe hogy nem csupán esztétikai kérdésről van szó egy fogtömés esetében. Természetesen mint mindig, a megelőzés a megfelelő módszer. Helyes és rendszeres szájápolással a fenti problémák elkerülhetőek!

Esztétikai kezeléseinkről itt olvashat bővebben.

Fájdalommentes fogászat, Nyíregyháza, Epreskert utca 51.!